Skolverket har kommit ut med riktigt bra skrivelser kring Stödinsatser i utbildningen. En av utmaningarna jag har som lärare är just att anpassa min undervisning så att alla elever ska kunna nå så långt som möjligt inom mina ämnen, samt att jag ska anpassa undervisningsmetoderna så att varje elev kan lära sig på smidigaste sättet. Det är en utmaning.

I kväll har midi och maxi (jag kallar mina tre barn för mini, midi och maxi här på bloggen) aktiviteter i kyrkan. Jag ska baka surdegsbröd. Jag har en surdeg som bubblar trevligt hemma.

I går var jag på Handelsträdgården med gammelmormor och sedan år vi lunch tillsammans. Vi talade om böcker och idag har jag varit och reserverat två böcker som hon ska få lyssna till. Båda böckerna är skrivna av en av mina favoritförfattare, Fredrik Backman. Britt-Marie var här och En man som hette Ove.

 
 
Klicka på bilderna för att få information om var jag lånat dem och var du kan köpa dem.
 
Jag rekommenderar dessa böcker varmt. Jag har även läst Min mormor hälsar och säger förlåt och Saker min son behöver veta om världen.

Kommentera

Publiceras ej