Nu är det fredag och vi får fara till stugan. Jag är förkyld idag och äter godis för att överleva. En kexchoklad och en påse lösgodis. 
Jag är lite grå idag.
 
Tur att jag har min glada anslagstavla med barnens teckningar och annat glatt.
 
Alla elever kämpar på bra trots förkylningar och fredagspirr i benen. 
 
Ute stormar det och är ömsom regn, ömsom sol. Mamma och pappa har fått det jättefint i sitt nya hus. Jag vill också bo där! Så stort och fint! 
 
Vat ni vad det blir för väder i helgen? Jag hoppas det går att vara ute eftersom vi kommer att vara i stugan. Det är så härligt att göra upp eld och äta utomhus. Helgens läsning är Zinat Pirzadehs bok Fjäril i koppel. Vi fokuserar på skildringar från andra länder och andra kulturer i vår bokcirkel. Jag har inga höga förväntningar så jag kan bara bli positivt överraskad. Ni får senare veta vad jag tycker om boken. 
 
Nu önskar jag er en trevlig helg.
 
 

1 kommentarer

Julia Müller-Sandvik

03 Oct 2015 11:10

Krya på dig och hoppas att det blir en underbar stugvistelse :)

Svar: Tack söta rara
Fru Blomma

Kommentera

Publiceras ej