Tisdagens vedermödor är snart till ända. Skämt och sido.
 
I helgen har vi firat min pappa som fyller 70 år. Hipp hipp hurra för pappa! Han är den bästa pappan i hela världen. Det är jag säker på. Mina barn älskar honom och har gjort det sedan de var bebisar. Han relaterar till dem på ett underbart sätt. I helgen skulle han hjälpa flickorna med en motivation till Polarbröds tävling om att döpa en ren. Så här lät hans rim: Jag döper min ren till Berta, för hon är så bra på att fjärta. Sedan skrattade han så gott. Han är helt enkelt underbar!
 
Mina elever sjöng för honom på engelska i fredags. De är också helt fantastiska!
 
Vi har köpt ett nytt hus. Det är faktiskt mitt drömhus som genom ett mirakel blivit mitt. Vi flyttar i februari så det är ett tag kvar innan ni får se lite bilder. Jag ser fram emot detta med både förtjusning och skräck. Det är ju en hel del som ska fixas innan allt är på plats. Mycket jobb... Men kommer tid, kommer råd - så sägs det. 
 
Idag fyller min älskade man år. Han blir 39 år och jag skojar inte när jag säger att han, om möjligt, blir snyggare och snyggare med åren. Då ska ni veta att redan när vi träffades var en super-snygging. Vi gratulerade honom i morse och han fick Zlatans parfume och deo. Den luktar jättegott!
 
Barnen bakade pepparkakor igår.
 
Det var mysigt.
 
Nu ska jag hem och laga mat för vi ska fira!
 
Ha det bäst!
 

1 kommentarer

Elisabeth

24 Nov 2015 16:53

GRATTIS till nya huset!!
"För dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa!"
Ha de' gott med "Blomman" och era fina barn!

Svar: Tack! Ja, jag tror Gud verkligen leder oss. Vi lämnade vår plan till Gud och så gjorde han resten.
Fru Blomma

Kommentera

Publiceras ej