Jaha. En ny dag. Jag måste erkänna att denna vecka varit tung. Jag har känt mig lite vissen. Jag hoppas dock att det vänder. I kväll ska vi, några kollegor, ut och äta. Det ska bli kul. 
 
Lilla Mini fortsätter gråta på dagis när vi lämnar honom, men personalen verkar vara så fina pedagoger så jag tror säkert att det vänder till slut. Midi och Maxi, vad jag kallar mina döttrar här på bloggen, är så duktiga. De är ju så stora nu och fixar så mycket själva. Mina guldklimpar.
 
Igår hade vi vänner över på middag. Vi åy ärtpannkakan som fanns med i ICAs matkasse. Den gick bättre att äta än förväntat. Vi bytte ut tillbehören mot hemkokt blåbärssylt och halverade mängden ärtor. 
 
Det går åt rätt håll när det gäller vågen. Hejja! Jag måste dock säga att det är oförtjänt. Jag är en hejjare på att fuska. Allt är ju så GOTT!
 
Igår böjade jag läsa Therés Merums nya bok Nattens drottning. Jag vågar inte uttala mig ännu om den för jag har bara läst några kapitel. 
Nattens drottning
 
Klicka på bilden för källinfo.
 
Nu är det dags att möta lite elever. En fullspäckad dag väntar. Kram på er

1 kommentarer

pillan

28 Aug 2015 18:59

Håll modet uppe!
Deppar och svackor känner jag blir en del av livet ju äldre jag blir... dock har jag lättare att hantera dem för jag känner mej själv mycket bättre nu

Hoppas du får en trevlig kväll

Kram P

Svar: Tack fina du, för de orden.
Fru Blomma

Kommentera

Publiceras ej