Nu när det är stressiga tider för många lärare, i och med alla nationella prov, så påverkas även sömnen för många; lika så för mig. Jag har svårt att komma till ro och känner mig speedad. Det är som om jag sover på nålar hela natten. Jag längtar tills efter denna period är över i skolan. Jag är dessutom ämnesansvarig, vilket innebär att jag ska se till att allt fungerar. Det känns faktiskt och hittills har det gått ganska bra, några smärre saker att tänka på till nästa år, men i övrigt har eleverna fått skriva sina prov.
 
Ute är våren på G. Jag cyklar till jobbet och ser hur det grönskar mellan de torra löv som ligger kvar sedan i höstas. Vägarna är sopade och det är ljuvligt att cykla till arbetet i morgonsolen. 
 
Hoppas ni får en fantastisk dag!

1 kommentarer

Talaomdet

09 May 2016 22:28

Hej!

Sökte på "djup blogg" och detta fann jag. Det första jag slogs av var en ärlighet och ett lugn. Opretentiös, fint. Kommer följa dig här tror jag, eller läsa någon gång ibland i alla fall. Reflektioner i livet är det som ger det guldkant, tycker jag.

Kommentera

Publiceras ej