I dag har mina BA-elever sett en Bollywood-film. Vi håller på med film och vi har talat om Bollywood-filmer. Det är en helt annan upplevelse att se dessa Indiska filmatiseringar. Mycket dans, sång och många färger. Mina FT-elever läser Boy - tales of childhood av Roald Dahl. Jag tycker mycket om Roald Dahl böcker. Tänk att nästan varje dag får jag hålla på med det jag tycker om. 
 
I kväll ska vi fortsätta hjälpa mamma och pappa flytta in i nya huset. Det är så fint och jag är säker på att de kommer att trivas i det huset.
 
Varje kväll fortsätter vi att se Sons of Anarchy på Netflix. Hur ska vi någonsin kunna sluta med den serien? Det är en cliff hanger i slutet av varje avsnitt som gör det nästan omöjligt att inte se ett avsnitt till. Puh - det kommer att bli jobbigt.
 
 
Maxi läser just nu en väldigt rolig bok som jag verkligen rekommenderar - Flora och Ulysses: illuminerade äventyr
Om du har en dotter tycker jag att du ska läsa den här boken med henne. Vi skrattar gott tillsammans varje kväll. 
 
Ja, ja. Hoppas din dag varit bra. Vi hörs!
 
 

Kommentera

Publiceras ej