I ett samtal mellan Marcus Barroso och Tomas Sjödin i Dagen 2/12 15:
Birro:Jag vet vad som kommer vara viktigt för mig om jag får ett canserbesked till exempel, men jag har så svårt att ta in det under tiden.
Sjödin: Jag tror det har att göra med att vi har krympt ner livet till ett nu. I stället bör vi dra ut våra livslinjer. Se till att våra liv har en historia och en möjlig framtid. Det ger perspektiv att se vad som är viktigt och vad som vi kan hoppa över. Det hjälper oss att reflektera över om livet vi lever i relation till varandra är hållbart.

Jag tycker detta är klokt. Enligt mindfullness ska vi leva i nuet men det finns en poäng att se perspektiv också. Det hjälper oss att se vad som betyder något i ett större perspektiv.  

Med detta vill jag säga: värdera kärleken och familjen högt. Gemenskap med andra. God Jul!





1 kommentarer

birgitmaria

26 Dec 2015 21:01

God fortsättning! Och kloka ord att tänka på :-)

Svar: Jag har mina stunder 😉
Fru Blomma

Kommentera

Publiceras ej