Två kvällar i rad har jag haft möjlighet att gå på långa kvällspromenader med vovven. Det är verkligen något som är bra för min hälsa just nu. På arbetet är det fullt upp i terminsslut, så jag behöver koppla av. Då är det underbart att ta med vovven ut i naturen.
 
Något annat som är bra är att läsa böcker. Inte tunga böcker om metodik eller pedagogik, utan lättlästa, romantiska eller spännande böcker som får mig uppslukad i något helt annat än jobbet. Jag läser och läser för jag har hittat en författare som skriver böcker lämpliga för avkoppling.
 
Idag har jag beställt lite kläder från H&M. Jag vet att jag inte borde, men sommaren kommer och jag vill känna mig fin. Jag har beställt till barnen också för de behöver också lite fina sommarkläder. Vi åker två veckor till Spanien i sommar med hela utökade familjen så fina sommarkläder kommer att kännas bra.
 
Nu ser jag fram emot en kväll, med middag hos svärföräldrarna och sedan lite krattning ute, samt en lång tur med Lipton. Vi ses!
 
 
 

1 kommentarer

birgitmaria

12 May 2016 21:39

Promenader eller löpning gör susen. Läsa får bli till sommaren. Jag har ju köpt nya kläder men lite fler hade ju inte skadat... ha ha..

Svar: Du är så duktig!
Fru Blomma

Kommentera

Publiceras ej