Jag fastar för första gången. Jag kommer att fasta i fem dagar.  Jag beställde ett ekologiskt fastekit från Nyform.se och efter första dagen kan jag rapportera att det går ganska bra men att jag längtar mig galen efter en macka med jordnötssmör och kaffe till det. 

Jag försöker fokusera på annat. Njuta av livet. Men mat och kaffe och fika är en sådan livskvalitet och tillför så mycket. Jag var tvungen att tacka nej till vänner som ville bjuda på våfflor, det skulle bli för jobbigt att avstå. 

Nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt. 


2 kommentarer

birgitmaria

03 Apr 2016 22:35

Heja dig :-) Det kommer att gå bra! Se bara till att sysselsätta dig med något, så du kan tänka på annat.
Och nej, jag lyckades inte komma o hälsa på... (skäms på mig) Men jag har inte hälsat på nån annan heller...
KRAM

Svar: Idag är det svårare med fastan. Fy.
Fru Blomma

Josefin -My Happy Days-

07 Apr 2016 12:32

Hoppas att det går bra! Förstår din längtan efter jordnötssmör, det är ju så gott! :D

Svar: Åh jag ÄLSKAR jordnötssmör. Jag är nu inne på fjärde dagen och jag har faktiskt ätit några rån och någon frukt. Jag mådde så dåligt och kände mig så nedstämd att jag var tvungen, för att orka arbeta.
Fru Blomma

Kommentera

Publiceras ej